8 Φεβ 2017

Abbey Road: Όταν οι Beatles μπήκαν μαζί στο studio για τελευταία φορά




 Η διάσημη μουσική θεωρία συνωμοσίας για τον «θάνατο του Paul McCartney», όπως αυτή αποτυπώνεται στο εμβληματικό εξώφυλλο των Σκαθαριών.

 Στις 26 Σεπτεμβρίου 1969, οι Beatles κυκλοφόρησαν το ενδέκατο album τους «Abbey Road». Ήταν η τελευταία φορά που τα Σκαθάρια θα ηχογραφούσαν ενωμένα έναν full-length δίσκο. Όπως ήταν φυσικό, το album ανέβηκε πολύ εύκολα στις πρώτες θέσεις των charts σε Ηνωμένο Βασίλειο και Αμερική, αλλά οι κριτικοί δεν ήταν στο σύνολο τους «ευγενικοί», καθώς πολλοί χαρακτήρισαν τη μουσική του ως «μη αυθεντική» και ως ένα κατασκεύασμα των ειδικών εφέ της παραγωγής. Πλέον  το «Abbey Road» θεωρείται ένα από τα καλύτερα του συγκροτήματος, αλλά και της ιστορίας της μουσικής γενικότερα.

 Η φωτογραφία του εξωφύλλου, είναι από τις πιο διάσημες που έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ σε artwork. Η τροχαία του Λονδίνου απέκλεισε την κυκλοφορία, δίνοντας στον φωτογράφο Ian McMillan μόλις 10 λεπτά για να τραβήξει τις πόζες του. Στο διάστημα αυτό  κατάφερε να τραβήξει 6 συνολικά λήψεις. Η φωτογραφία, η οποία επιλέχθηκε από τον McCartney, έχει αναπαραχθεί άπειρες φορές από τις ορδές των θαυμαστών που εμφανίζονται συνέχεια στον αριθμό 3 της οδού Abbey, στο Westminster του Λονδίνου, δημιουργώντας προβλήματα στην κυκλοφορία.

 Το πιο ενδιαφέρον όμως σχετικά με τη φωτογραφία αυτή είναι ότι φούντωσε τις φήμες που ήθελαν τον Paul McCartney νεκρό από το 1966 και ότι στο εξώφυλλο ποζάρει ο σωσίας που προσέλαβαν οι υπόλοιποι για να μην ταραχτούν οι θαυμαστές τους.

 Οι φήμες σχετικά με τον θάνατο του McCartney ξεκίνησαν λίγους μήνες νωρίτερα από την επίσημη κυκλοφορία του δίσκου, μέσω της ραδιοφωνικής εκπομπής του Russ Gibb στον ραδιοφωνικό σταθμό του Detroit WKNR, όταν βγήκε στον αέρα ένας ακροατής φανερά ταραγμένος, ο οποίος ήλπιζε ότι ο «Θείος Russ» θα είχε κάποιες απαντήσεις να του δώσει σχετικά με τον φημολογούμενο θάνατο του McCartney. O «Θείος» όμως άκουγε πρώτη φορά το νέο και κράτησε αρκετή ώρα τον ακροατή στον αέρα προσπαθώντας να βγάλουμε κάποιο σχετικό συμπέρασμα. Από εκείνη τη στιγμή και μετά η φήμη έλαβε τεράστιες διαστάσεις και το νέο αναμεταδιδόταν από μεγάλες εφημερίδες, τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

 Λίγες εβδομάδες αργότερα το περιοδικό Life εντόπισε τον McCartney στην φάρμα του στη Σκωτία, να απολαμβάνει την οικογενειακή ζωή,  αλλά η φήμη είχε πάρει πλέον τη μορφή της θεωρίας συνωμοσίας, οπότε ο Paul συνέχιζε να είναι νεκρός και εκείνος στη συνέντευξη ήταν ο σωσίας του, William Shears Campbell.

 Με την κυκλοφορία του δίσκου οι συνωμοσιολόγοι έκαναν πάρτι, ξεψαχνίζοντας εξώφυλλο αλλά και οπισθόφυλλο, υποστηρίζοντας ότι υπάρχουν παντού λεπτομέρειες που επιβεβαιώνουν τη φήμη. Αρχικά  ο τρόπος με τον οποίο έχουν παραταχθεί τα μέλη του συγκροτήματος παραπέμπει σε νεκρική ακολουθία. Ο John Lennon που προχωράει πρώτος και είναι ντυμένος στα άσπρα συμβολίζει τον ιερέα. Ακολουθεί ο Ringo Starr ντυμένος στα μαύρα, ο οποίος συμβολίζει αυτόν που κουβαλάει το φέρετρο. Τελευταίος της σειράς ο George Harrison, ντυμένος με ολόσωμη τζιν φόρμα, ένα ρούχο που χαρακτήριζε τους εργάτες, συμβολίζοντας στην περίπτωση αυτή, τον εργάτη που θα έσκαβε τον τάφο του Paul. Ο Paul McCartney είναι τρίτος στη σειρά, ξεχωρίζοντας  από τους υπόλοιπους διότι έχει χάσει το βηματισμό του, είναι ξυπόλητος (σε μερικές χώρες του κόσμου θάβουν τους νεκρούς ξυπόλητους), έχει κλειστά τα μάτια του, και κρατάει με το δεξί του χέρι το τσιγάρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι την εποχή εκείνη τα τσιγάρα χαρακτηρίζονταν ως «coffin nails» (μτφ. καρφιά σε φέρετρο). Επίσης το γεγονός ότι ο αριστερόχειρας McCartney φαίνεται κρατάει με το δεξί του χέρι το τσιγάρο, είναι «περίτρανη» απόδειξη ότι στη διάβαση πεζών περπατάει ο William Shears Campbell.


 Ψαχουλεύοντας το τοπίο της οδού Abbey, παρατηρείται στο βάθος, ένας λευκός σκαραβαίος με πινακίδα κυκλοφορίας LMW 28IF. Σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνεται από τους οπαδούς της θεωρίας, ο Paul την περίοδο που κυκλοφόρησε το «Abbey Road» θα γινόταν 28 αν ήταν ακόμη ζωντανός. Βέβαια σύμφωνα με την ημερομηνία γέννησης του θα γινόταν 27, αλλά και για αυτό υπάρχει απάντηση: σύμφωνα με τις μυστικιστικές θεωρίες που ασπάστηκε ο McCartney οι άνθρωποι έρχονται στη γη ήδη ενός έτους, οπότε σωστά ερμηνεύτηκε η πινακίδα του αυτοκινήτου! Απέναντι από το σκαραβαίο βρίσκεται παρκαρισμένο ένα όχημα της αστυνομίας, το οποίο πιστεύεται από συμπεριλήφθηκε στο εξώφυλλο σαν φόρος τιμής απέναντι στην αστυνομία, η οποία κράτησε μυστικό το τραγικό συμβάν, μετά την «οικονομική ενίσχυση» που της παρείχε ο manager του συγκροτήματος Brian Epstein.

 Το οπισθόφυλλο του δίσκου, περιέχει επίσης στοιχεία που επιβεβαιώνουν το θάνατο του Paul McCartney. Βασικότερο όλων είναι το σπασμένο «S» από τη λέξη «Beatles» που συμβολίζει τη διάσπαση του συγκροτήματος. Αριστερά της λέξης βρίσκονται 8 κουκκίδες, οι οποίες αν ενωθούν λέγεται ότι σχηματίζουν τον αριθμό 3, όσα και τα εναπομείναντα μέλη. Τον ισχυρισμό αυτό έρχεται να ενισχύσει το γεγονός ότι στο σημείο πραγματικά υπάρχουν 13 κουκκίδες, που σημαίνει ότι οι Beatles επίτηδες άφησαν τις 8, για να περάσουν το μήνυμα ότι απόμειναν οι τρεις τους στον κόσμο.


 Τελευταίο στοιχείο που αποκαλύπτεται στο οπισθόφυλλο είναι το μέρος που θεωρητικά έχει θαφτεί ο McCartney. Αν διαβάσει κάποιος διαφορετικά την έκφραση «Beatles Abbey Road», έχει την εξής: «Be At Les Abbey» (μτφ. είναι στο Αββαείο). Τα δύο επόμενα γράμματα R και Ο, αντίστοιχα είναι το 15ο και 18ο της αλφαβήτου,  αν προστεθούν αυτά τα δύο μας κάνουν 33, το οποίο αν πολλαπλασιαστεί με το πλήθος των γραμμάτων (2) μας κάνει 66, το οποίο είναι το έτος θανάτου του McCartney. Επίσης το 3 αντιστοιχεί στο γράμμα C, οπότε το 33 αντιστοιχεί στο CC. Cece επίσης είναι το χαϊδευτικό της Cecilia. Άρα από όλα τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι το νεκρό σώμα του McCartney κείτεται στο Αββαείο της Αγίας Cecilia, στο μοναστήρι του Ryde, στη Σκωτία.

 Σαράντα χρόνια μετά την κυκλοφορία του δίσκου, ο McCartney δήλωσε στον David Letterman, ότι εκείνη τη μέρα, απλά έτυχε να πάει στο studio, φορώντας σανδάλια, τα οποία έβγαλε μετά διότι ζεσταινόταν, προσπαθώντας να δώσει για μια ακόμη φορά μια λογική εξήγηση για όλον τον παραλογισμό που ξέσπασε το 1969 και ονομάστηκε «Paul Is Dead». Η θεωρία για το θάνατο του McCartney είναι ίσως η δεύτερη δημοφιλέστερη θεωρία συνωμοσίας μετά την προσελήνωση του ανθρώπου για το 1969.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου