Σύμφωνα με τον ερευνητή, οι οπαδοί της metal μουσικής
παίρνουν αποφάσεις λαμβάνοντας περισσότερο υπόψη την κοινή λογική ενώ όσοι
ακούν πιο light μουσική παίρνουν αποφάσεις με βάση τα συναισθήματά τους,
αποτέλεσμα το οποίο μπορεί να οδηγήσει στην εξέλιξη των online υπηρεσιών
(εξηγεί παρακάτω γιατί).
Μια έρευνα στο πανεπιστήμιο του Cambridge κατέληξε
ότι στους ανθρώπους που αρέσουν περισσότερο λ.χ. οι Metallica διακρίνεται
μια περισσότερο συστημική σκέψη και τους αρέσει η μουσική η οποία είναι πιο
περίπλοκη για τον εγκέφαλο να την επεξεργαστεί, ενώ σε όσους αρέσει για
παράδειγμα η Norah Jones τείνουν πιο πολύ
προς έναν τρόπο σκέψης με τον οποίο ταυτίζονται συναισθηματικά με τις τέχνες
που προωθούν πιο πολύ τα συναισθήματα των ανθρώπων.
Ο επικεφαλής, David M. Greenberg, υποστηρίζει ότι αυτά τα
στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση των online μουσικών
υπηρεσιών, παρέχοντας στον ακροατή με μεγαλύτερη ακρίβεια μουσική που μπορεί να
του αρέσει, αφότου έχει ήδη επιλέξει κάποιο τραγούδι της αρεσκείας του.
Ο Greenberg δήλωσε στο BBC:
“Ξοδεύουμε ήδη πολλά λεφτά στους
αλγορίθμους για να επιλέξουμε τι μουσική μπορεί να αρέσει στον χρήστη, όπως για
παράδειγμα στο Spotify ή στο Apple Music. Aν ξέρουμε τον τρόπο σκέψης του κάθε
ατόμου (όχι ξεχωριστά, σαν group) οι υπηρεσίες τέτοιου είδους μπορεί στο μέλλον
να παρέχουν τις καλύτερες δυνατόν προτάσεις στον ακροατή για την διασκέδασή
του.”
Σύμφωνα με την έρευνα του Greenberg, η
οποία δημοσιεύθηκε από το Plos One,
οι άνθρωποι διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες ανάλογα με τις μουσικές τους
προτιμήσεις. Στην κατηγορία Ε (Type E,
από το Empathizing) στην οποία τα άτομα προτιμούν τους γλυκούς ήχους, όπως στην R&B/soul και στην soft rock,
και στην κατηγορία S (Type S, από το
Systemizing) στην οποία τα προτιμότερα είδη μουσικής είναι το punk rock, το hard rock και το metal με
τις υποκατηγορίες του.
Ο διαχωρισμός έγινε με κριτήριο τόσο τα μουσικά κριτήρια όσο
και τον τρόπο σκέψης. Στην κατηγορία Ε
ανήκουν όσοι προτιμούν πιο αργό και απαλό ήχο (lovesongs κλπ), έχει αρνητική
θεματολογία (κατάθλιψη και στεναχώρια) και συναισθηματικό βάθος (ποίηση, χαλαρότητα
και τραγούδια που οδηγούν σε περισυλλογή). Αντίθετα, στην κατηγορία S ανήκουν
όσοι προτιμούν μουσική που προκαλεί έντονα συναισθήματα (έντονη υπερδιέγερση
και μεγάλο πάθος), έχει θετική θεματολογία και νοητικό βάθος.
Συνοπτικά, η έρευνα δεν περιορίζει τον άνθρωπο στο να ανήκει
στην μία ή στην άλλη κατηγορία, αλλά ότι ανάλογα με την μουσική που ακούει
κανείς εκείνο το διάστημα παίρνει τις αποφάσεις είτε με το μυαλό του είτε με
την καρδιά του, ενώ ανοίγει επίσης μεγάλο δρόμο για βελτίωση στις μουσικές υπηρεσίες.
Από το Rock Overdose,
Και τον Θανάση Πάσπα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου